Friday, February 15, 2008

έπεα επί άμμου



58 comments:

markos A said...

Κι αν αργεί η "Άνοιξη", Νανά,
νομίζω πως η Φλέρυ είχε τη φωνή
που μας συνδέει με τους αγγέλους - σπάνια!

Να είσαι καλά που μας τη θύμισες!

fyllo said...

Εξαίσια η Νταντωνάκη, μοναδική!

Νανά, το προηγούμενο (υπέροχο κι αυτό!) ποίημα είναι από την "Είλη της Ύλης", έτσι;...
Μόνο που στο βιβλίο δεν έχει τίτλο... Ούτε εικόνες, βέβαια.
Έχει δίκιο η IGNIS, δένουν κι αυτές με τη χρωματική τους αρμονία και μας ανοίγουν "παράθυρα" στον κόσμο σου :)

Καλό μεσημέρι σε όλους τους συνταξιδιώτες!

Υ/Γ. έχω πάλι πολλά για διάβασμα, τα παίρνω μαζί μου για ΚΑΛΟ Σ/Κ! :)

onlysand said...

@ Κι εσύ να είσαι καλά, ΜΑΡΚΟ :)
Σ' ευχαριστώ!


Χαίρομαι όταν τη μοιράζομαι, FYLLO μου :)

Μιλώ για τη χαρά που πολλαπλασιάζεται - του ταξιδιού!...

Ναι, από την "Είλη της Ύλης". Μπορώ να ...αντιπώ; αφού έχεις το 'πειστήριο του εγκλήματος'!... ;)

eraser said...

Νανά, θαυμάσιο ποίημα που καταλήγει
επαγωγικά σε ύμνο του έρωτα.

Νιώθω πως λίγο... τον "κοροϊδεύεις" με την ομοιοκαταληξία... ;)

Ζεστές ευχές σε όλους!

meril said...

Μια τόσο κρύα μέρα ένα τόσο γλυκό τρυφερό ποίημα. Θαλπωρής άγγιγμα...
Να σαι καλά

onlysand said...

ERASER :)

Όχι, εγώ νιώθω πως, για χάρη της πρώτης αθωότητας, μου βγήκε η ομοιοκαταληξία ;)
Απ' την άλλη, μια άσκηση στην "απλή" γραφή...

Ζεστές ευχές σε όλους
- ιδίως στους άστεγους και πεινασμένους...

onlysand said...

MERILou :)

στέλνω και σε σένα μια ζεστή αγκαλιά - θαλπωρή στην ψυχή!

φιλιά :)

voul-voul said...

Εγώ, πάλι, eraser, είδα το ποίημα σαν ανοιχτή αγκαλιά. Μια πινελιά χαμόγελο
μες στο κατάλευκο και παγωμένο σεντόνι
του χιονιού :)

Και το φεγγάρι στα... 85% του, Νανά! ;)
Πότε έχουμε πανσέληνο;!

Καλή βδομάδα και προσοχή στον πάγο!
Εγώ πήρα μια τούμπα... ;)

onlysand said...

VOUL-VOUL :)

σ' ευχαριστώ, ανοιχτή αγκαλιά! :)

Ασπρίσαμε, φτάνει!
(Δεν μ' αρέσει το χιόνιιι!)

Ναι, σαν να βιάζεται: 86% κιόλας!
Πανσέληνος στις 21 αυτό το μήνα
- θα τη δούμε, άραγε;...;Ρ

CAESAR said...

[Η πλωριά Γοργόνα μια βραδιά
πήδησε στον πόντο μεθυσμένη,
δίπλα της γλιστρούσαν συνοδιά
του Κολόμβου οι πέντε κολασμένοι.]

από τον αγαπημένο Νίκο :)

onlysand said...
This comment has been removed by the author.
onlysand said...

ευγενικέ ΚΑΙΣΑΡΑ

σ' ευχαριστώ για τη φανταστική βουτιά στα πέλαγα του αγαπημένου Νίκου!...

Καλοδεχούμενη, θερμή αναζωογόνηση! :)

fyllo said...

Νανά, δεν έχω ξαναδεί πιο τρυφερό, γλυκόπικρα γελαστό ποίημα!
Κάθε στίχος του κι από ένα μικρό θαύμα, χαρούμενο και λυπημένο ταυτόχρονα!
Πόσο θάθελα να ξέρω για να βάλω εγώ τη μουσική σ' αυτό το διαμαντάκι!... :)

Καλή βδομάδα, πιο ζεστή εύχομαι σε όλους!

the_return said...

Αν ο Milton πολύ εύστοχα χαρακτηρίζει σε ένα από τα λεγόμενα "arguements" του Paradise Lost την ομοιοκαταληξία ως "βαρβαρότητα" στη ποίηση (και δεν υπάρχει άνθρωπος με τον οποίον να συμφωνώ περισσότερο στο συγκεκριμένο θέμα),

τότε...οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι μερικές φορές τα "βαρβαρικά" ήθη είναι τερπνά!

Πολύ ωραίο Νανά, και το εκλαμβάνω περισσότερο ως στιχικό κορμό τραγουδιού.

onlysand said...

Λοιπόν, my dear RETURN :)

μπορεί να είχα ξεχάσει ότι τα περί βαρβαρότητας της ομοιοκαταληξίας τα είπε ο Μίλτον, αλλά με είχαν εμποτίσει από γεννησιμιού (ενασχόλησης) μέχρι το κόκκαλο - ως το υποσυνείδητο και μετά ...βδελυγμίας˙ συμφωνώ απόλυτα!
Π.χ., θεωρώ ότι αποδυναμώνει το οποιοδήποτε περιεχόμενο. Αν μη τι άλλο, 'βολεύει' πολύ τον αναγνώστη - έως αποπροσανατολισμού.
(Χωρίς αυτό να σημαίνει απαραιτήτως ότι αποφεύγεται στη νεότερη ποίηση, που δεν έχει ομοιοκαταληξία - άλλο ζήτημα!...)

Μόνο εξεπιτούτου και εξεπίτηδες χρησιμοποιώ το ...'βαρβαρικό' παιχνίδι
(η αλήθεια είναι ότι πιάνω φορές τον εαυτό μου να το κάνει εναντίον μου! χαχα)

Μεγάλο δεν του πέφτει για τραγούδι; Δεν έχει καν κουπλέ και ρεφρέν... ;)

Πάντα χαίρομαι και καμαρώνω τις 'αφορμές' που μας δίνεις :)

the_return said...

My dearest Νανά :)

Ναι, συμφωνώ, κι εγώ, δηλαδή προσδίδει μια περιττή μουσικότητα στο στιχικό σώμα που "αποπροσανατολίζει" την ανάδυση του ποιητικού νοήματος όσο δεν πάει.

Η όλη προσπάθεια στη ποίηση είναι ο "εσωτερικός ρυθμός", αυτός νοηματοδοτεί και αυτός μπορεί ακόμα και να αποπροσανατολίσει εάν θέλει, δηλαδή ό,τι λες κι εσύ.

Όμως στα τραγούδια πάντοτε θα έχουμε (και ετσι πρέπει) ομοιοκαταληξία.

Τώρα αν το συγκεκριμένο πέφτει μεγάλο, ε δεν χάλασε ο κόσμος, πάει για progressive rock!:)

onlysand said...

Ωστόσο έχω ακούσει και τραγούδια που δεν ομοιοκαταληκτούν˙ είναι βέβαια αφηγηματικά και δεν μπορείς να ...σφυρίξεις το σκοπό... ;)

Ωραία ιδέα - να το δώσουμε για ... progressive rock τότε! :)))


Άσε με, RETURN μου...
Βέβαια, δεν φταις εσύ, το ξέρω, αλλά παίρνω την ευκαιρία να ρωτήσω την ομήγυρη:

??ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣΘΕ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ
justthereturn.blogspot.com
ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΚΟΛΛΑΕΙ ΤΟ PC ΣΑΣ???

meril said...

Αν εννοείς Νανά πως επισκεπτόμενη τη σελίδα του φίλου κολλάς, ε, ναι! Συμβαίνει.....
Αλλά μην παραπονιέσαι γιατί και ο δικός σου χώρος μέλι έχει

eraser said...

Νανά,

στα σοβαρά; άνετα, μια χαρά "βλέπω" τον Return, όπως όλους τους φίλους της "άμμου" που επισκέπτομαι πολύ τακτικά
(όπως π.χ. τη meril! ;)

Καλημέρεεες :)

onlysand said...

MERILou :)

πειραχτήρι παιχνιδιάρικο
κοροϊδεύεις τον καημό μου, που μου 'απαγορεύεται' η είσοδος στον αγαπημένο μας... ;(

Δεν το περίμενα από σένααα!... ;Ρ

onlysand said...

ERASER ;)

κι εσύ, μια χαρά...

τι να πω;...

ν' αλλάξω Η/Υ ίσως;...

ΚΑΛΗΜΕΡΕΣ :)

the_return said...

Καλημέρα Νανά μου,

υπολογιστή δεν χρειάζεται να αλλάξεις, ίσως browser.
Ο IE κάνει κακό στα νεύρα και την υγεία!

Κατ'αρχήν από μόνος του πολλές φορές προκαλεί "κόλλημα" στο PC!

Προτεινόμενος browser: firefox και ας είναι λίγο μνημοβόρος...

meril said...

Α, καλά....Το παιχνίδι δίνει και παίρνει....

onlysand said...

@ My RETURN :)

Ώστε, ο ΙΕ προκαλεί το 'κόλλημα';!

κι άλλες φορές μού έχεις συστήσει τον firefox - το 'μνημοβόρος'(!) με κάνει να διστάζω (δεν μου περισσεύει 'μνήμη') - καιρός να το ...επιχειρήσω ;)

onlysand said...

@ MERILou ;)

υπάρχει κάτι πιο σοβαρό απ' το παιχνίδι;

όχι, πες μου! :)

Λυώνουν και οι ...πάγοι... xxx

meril said...

Όχι, βέβαια...
(Επίτρεψέ μου να σου πω π΄όσο χαίρομαι την παιχνιδιάρική σου φάση)

the_return said...

@Νανά

Να το επιχειρήσεις, το ίδιο μνημοβόρος είναι και ο IE , αλλά χωρίς αποτέλεσμα!

@meril:

"Αιών παις εστί παίζων πεσσεύων παιδός η βασιληίη"

ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ ο φωτεινός.

onlysand said...

MERIL !

παιχνιδιάρικο παιδί
καρδερίνα πρωινή ;)

Kόλλησα, φαίνεται, απ' τον browser ...παιχνίδι

Κι απ' την ομοιοκαταληξία! χαχα

ε, ώρες ώρες, πρέπει να τη (δια)σκεδάζουμε τη ματαιότητα που λέγεται ζωή...

(αλλιώς, δεν το ...συνηθίζω, ε; ;)))

meril said...

Ηράκλειτος ο φωτεινός ....
Ε, ας μην πάμε κόντρα....
Η μέρα είναι φωτεινή και πολύ διαυγής
Στέλνω σας τη γλύκα του απομεσήμερου

meril said...

Συνηθίζεις;
Είσαι η έκπληξη λέμε (σήμερα)
Δεν βλέπεις πως δεν ξεκολλάμε;

onlysand said...

My RETURN :)))

δηλ, πρέπει να κάνω delete στον IE, (εγώ, ο άνθρωπος της ...συνήθειας;!) ;!

Να θυμηθώ το 'αντίστοιχο' του Καρυωτάκη... (άτιμο άλτσχαϊμερ...)

χαμόγελο-φιλιά για τον "φωτεινό"!

onlysand said...

MERIL & RETURN :)

αυτό που ξέρω, είναι ότι σας 'χρωστάω'
τα γέλια που μου χαρίσατε :

εσένα, merilou, για το "σήμερα" ;)))

κι εσένα, my Return, (και) για το "μνημοβόρος χωρίς αποτέλεσμα" χαχαχα

καλημέρα ;)))

the_return said...

@Νανά

Όχι delete, απλά να μην το χρησιμοποιείς!

Εδώ
ο σωστός εφοδιασμός!

onlysand said...

RETURN !

καλά, ε; εκτός από Ποιητής, είσαι
και θησαυρός (σπάνιος συνδυασμός)

ναι, αλλά τότε; μνημοβόρος εις διπλούν...
θα δω

και πολλά ευχαριστώ! ;)

voul-voul said...

Για μια καλησπέρα έρχομαι

και βρίσκω όμορφες εποικοδομητικές συζητήσεις-αναζητήσεις κι ατέλειωτα, ουσιαστικά παιχνίδια :)))

Να είστε πάντα καλά, ωραία παιδιά :)
αφήστε όμως κι εμάς να χαιρόμαστε πότε πότε την ομοιοκαταληξία!... ;)
Όχι πως δεν απολαμβάνω τα ποιήματά σου και του return, το ένα πιο γοητευτικό από το άλλο!

(Νανά μου, δεν θέλω να σε στενοχωρήσω: ναι, κι εγώ "μπαίνω" στη σελίδα του χωρίς πρόβλημα. ;)

Τι όμορφο τραγούδι!!! Μαγευτικό...
Να ξαναβρείς και τα παλιά, αν γίνεται
(π.χ. Youcali tango)!

Καλό απόγευμα σε όλους :)

onlysand said...

Καλέ μου RETURN :)

Επιτέλους, είδα 'φως' στη σελίδα σου!
Έχω διάβασμα...! Από τις 29 Γενάρη έχω να σε 'δω' - πώς περνάει ο καιρός;!

Tο firefox, όμως, θα το έχω μόνο για σένα.
Πολύ με μπερδεύει... - εξάλλου, αλλάζει και το layout στη σελίδα μου... \

Άπειρες ευχαριστίες και πάλι :)

onlysand said...

VOUL-VOUL :)

Ναι, το διασκεδάσαμε αρκούντως σήμερα
πρωί πρωί (Return) κι απομεσήμερο (Meril) ;)))

Πανέμορφο τραγούδι! Αυτή είναι ατμόσφαιρα - έκανα όμως μια παράκαμψη για ...ποικιλία...
Χρειάζεται πού και πού!... ;)

Σιγά σιγά θα ξανανεβάσω τα παλιά τραγούδια
- στα υπόψη...

Καλό ξημέρωμα σε όλους τους 'επισκέπτες' :)

ερμία said...

δεν θυμίζει η ζωή μας τις διακεκομμένες γραμμές της ασφάλτου στη φωτογραφία σου; πότε γιατί κάποιο συναίσθημα έπεσε κάτω χωρίς να βγάλει φύλλα,πότε γιατί κάποιοι φρόντισαν να κόψουν τη "γραμμή" μας,πότε γιατί εμείς οι ίδιοι κάνουμε σημειωτόν ή γυρίζουμε προς τα πίσω.
το δυνατό ταξίδι τής σκέψης σου πάει ίσια στον ορίζοντα και η τελευταία κουβέντα σου εύχομαι να μάς είναι καταφύγιο και ορμητήριο

ερμία said...

α τώρα διάβασα όλα όσα γράφατε..πω πω εκτός ..χρόνου είμαι!
:-)
(πέτυχα και τη πιό πρωινή καλημέρα!)

markos A said...

Νανά, κι αυτό το κείμενο-ποίημα αγγίζει
τις χορδές κάθε προβληματιζόμενου ανθρώπου
με τη γνωστή διορατική φαντασία σου
που άπτεται όπως πάντα εύστοχα τόσο της καθημερινότητας όσο και των εσωτερικών αναζητήσεων.

Να είσαι καλά!

Υ/γ. Kαλημερίζω όλους τους συνταξιδιώτες, που καταθέτουν ψυχή και νου εδώ στην "άμμο"...

the_return said...

Καλημέρα Νανά μου,

και το καινούργιο σου ποίημα είναι μια πολύφωτη εορταστική έκταση καταμεσής σκοτεινής άμμου...

"Οι σκέψεις μας είναι οι αριθμοί της ρουλέτας.
Αλήθεια, είναι η μπίλια."


"Η ανάγκη σε σπρώχνει˙ η φύση, απλώς, σ' ενοχλεί."

"Η δικαίωση μιας ολόκληρης ύπαρξης είναι, φορές,
ζήτημα δευτερολέπτων."


"Στο μεταξύ, θυμήσου: να προτιμάς την αγάπη απ' το φόβο."

Η αιωνιότητα της στιγμής, τουτέστιν η απέραντη εκτατότητα αυτής της στιγμής μπορεί να είναι τελικά και το ζητούμενο των ζητουμένων.
Ως ανθρώπινα όντα, είτε το συνειδητοποιούμε είτε όχι αυτό ακριβώς αιτούμαστε σε κάθε κίνηση που κάνουμε, αυτός είναι και ο μυστικός μοχλός της προσωπικής ιστορίας μας...

Φυσούμε συνεχώς τον ύαλο της στιγμής για να παράγουμε το βιτρώ της αιωνιότητας...

Ο καθεδρικός που θα υποδεχόταν τον ύαλο δεν οράται σαφώς εμπρός μας, υποψιαζόμαστε μόνον ότι υπάρχει κάπου καλά κρυμμένος στο μυαλό μας...

eraser said...

Νομίζω πως η ανάλυση του Return για την
εξαίρετη και σήμερα κατάθεσή σου, Νανά
θαυμαστά μας αποστομώνει όλους!

δεν έχω να προσθέσω, παρά το ποίημα του Καρυωτάκη που δεν θυμόσουνα χθες :

" Φθορά

Στην άμμο τα έργα στήνονται
μεγάλα των ανθρώπων
και σαν παιδάκι τα γκρεμίζει
ο Χρόνος με το πόδι. "

meril said...

"Η αιωνιώτητα της στιγμής"
Και ο τίτλος δηλωτικός της σημαντικότητας των ασήμαντων(;)

Πολύ καλό ποίημα Νανά αλλά αγαπητός φίλος προλαλήσας είπε τα σωστά και τα δέοντα. Στους λοιπούς (έστω σε μένα) επίτρεψε την απόλαυση (στιγμή για αποθήκευση νομίζω)

meril said...

H ανορθογραφία με εκδικείται ως φαίνεται κυνηγώντας με ...Ζητάδικαίωση για όλες τις παρατηρήσεις που έχω κάμει ....

Συγγνώμη....

onlysand said...

ΕΡΜΙΑ :)

Ααα!... να το κάνεις συχνά:
εκτός ...χρόνου, νομίζω, πολύ σου πάει!
Για πότε πρόλαβες να δεις τόσα θαυμαστά
ανάμεσα στις 'γραμμές' (και του δρόμου);... :)

Υ/γ.: Γιατί δεν γράφεις πιο συχνά*, Χρωματιστή μου;!
(στο μπλογκ σου εννοώ: πολύ χρήσιμα και
διδακτικά τα δοκίμια και οι μελέτες
για τους καλλιτέχνες, μα πιο τερπνές
οι δικές σου πινελιές! :)

Σ' ευχαριστώ από ψυχής - μας (με) ξαφνιάζεις
πάντα πολύ ευχάριστα!

*υπόψη όλων των συνταξιδιωτών: μόλις ήρθα˙
δεν σας έχω επισκεφθεί σήμερα ;)

onlysand said...

ΜΑΡΚΟ :)

Η φαντασία μου ...τα φταίει;...
Λες, μόνο εξαιτίας της, να χαίρομαι τη συντροφιά σας;

Καλό σου βράδυ, φωτεινό :)

onlysand said...

My RETURN :)

Πολύ δίκιο έχει ο eraser
- εγώ; τι άλλο να πω;!

Είναι σαν να στέλνεις μηνύματα με αστέρια
από κάτι ψηλά Ιωνικά δώματα
στο άνοιγμα του νου και του ουρανού
φυσώντας "τον ύαλο της στιγμής
για το βιτρώ της αιωνιότητας"
και καταυγάζουν τα λόγια σου
τόσο διάφανα προτρεπτικά!

Να είσαι καλά!


Σημ.: Δεν έχω διαβάσει ακόμη τα τελευταία
15 ποιήματά σου - απέτυχα με το firefox,
πρέπει να τον επανεγκαταστήσω˙
δεν είχα χρόνο...;)

onlysand said...

ERASER :)

Πάρα πολύ σ' ευχαριστώ
(και) για το ποίημα του Καρυωτάκη
- το σκεφτόμουνα στο δρόμο!
- με γλίτωσες απ' την 'εκκρεμότητα'!... ;)

onlysand said...

MERILou :)

Τα 'ασήμαντα' είναι τα πιο σημαντικά, χρυσή!
Αυτά που ρέουν ήσυχα και 'παραπλεύρως'
στο ποτάμι με τα βαρύγδουπα του εφήμερου.

Δικαίωση; Την έχεις από μόνη σου
και μη ζητάς συγνώμη, σε παρακαλώ!...

Κι εσένα δεν 'είδα' σήμερα
- αν έχεις βγάλει όμορφα και τρυφερά
φρούτα στη βιτρίνα σου
- θα επανέλθω! Xxx

Και πάλι φεύγω: καλό βράδυ σε όλους
φιλιά πολλά στα όνειρά μας
- να τα κρατάμε πάντα ξύπνια! :)

voul-voul said...

Πανσέληνος απόψε! :)

και έκλειψη ταυτόχρονα...

Όποιος "κρατηθεί" ως τις 4 ξύπνιος
ή όποιος ξυπνήσει κατά τις 5
να μας πει πώς ήταν η "κόκκινη" σελήνη!
H έκλειψη διαρκεί 2 ώρες
(από τις 4 παρά τέταρτο)

Φωτεινό και ονειρεμένο βράδυ :)

voul-voul said...

Νανά μου, ΥΠΕΡΟΧΕΣ!!!

κι εσύ και η 'κόκκινη σελήνη' ;)

σ' ευχαριστώ πάρα πολύ!

(εσύ τράβηξες τη φωτο;!)

onlysand said...

Παρακαλώ, VOUL-VOUL
Δική μου η ευχαρίστηση! :)

Όχι, βέβαια!... δεν έχω ...τηλεσκόπιο και πολυφραγματικές λήψεις - ούτε καν φωτογραφική μηχανή... ;)
η φωτο είναι του Jerry Lodriguss

δες και την 'κόκκινη σελήνη' σε μεγέθυνση:
http://apod.nasa.gov/apod/ap031121.html

κι αυτό:
http://spaceweather.com/submissions/large_image_popup.php?image_name=Doug-B-100_2694_1203569246.jpg

CAESAR said...

Η επόμενη το 2010! αλλά και κάποια στιγμή ίσως θα πηγαίνουμε μέχρις εκεί εκδρομές & ταξιδάκια :)

onlysand said...

Αγαπητέ ΚΑΙΣΑΡΑ :)

για μια βόλτα στο διάστημα δεν θα 'λεγα όχι
- ιδίως για να βιώσω την έλειψη βαρύτητας ;)

Όσο για την 'προσγείωση' σε άλλη ...γη, επειδή συνοδεύεται από εκμετάλλευση οποιουδήποτε 'θαύματος' για αισχροκέρδεια και ΕΡΗΜΩΣΗ (βλέπουμε πώς κατάντησαν τον όμορφο πλανήτη μας - αγνώριστο!)
εύχομαι να αποφευχθεί ο ...εποικισμός ;(

Καλή σου μέρα - όμορφα ταξίδια :)

meril said...

Καλέ τι γίνεται δω; Έχω χάσει το λογαριασμό των σχολίων....
Άραγε είμαι στο σωστό μέρος
ή μόνο μια παραίσθηση
σ' όαση μ' έχει φέρει...

Υ.Γ. Και τι Τραγούδι!

onlysand said...

χαχα ΜΕΡΛΙΝ !

αλλού σε περίμενα, αλλού μου φανερώθηκε η όαση της τρυφερής φωνής σου ;)

Υ/γ. σε ποιο τραγούδι να αναφέρεσαι, άραγε;... και με κεφαλαίο Τ!

(μη μείνω με την ...αναρώτησηηη!)

meril said...

Μα το δικό σου βέβαια.....

onlysand said...

ΜΕΡΛΙΝ ! :)))

ήμουνα ανάμεσα στην Φλέρυ Νταντωνάκη και στον Τζον Λένον - είχα περιέργεια, ποιο θεωρείς Τραγούδι! - και λέω, 'πώς, στο καλό, τα άκουσε και τα δύο μαζί!'

γελάω ακόμα με τη χαζομάρα μου...

Όμορφη Κυριακή να έχεις! :)

 
SYNC ME @ SYNC